Obserwatorzy

piątek, 19 lutego 2016

entrelakowe chusty


Entrelac- w tym sposobie zakochałam się od pierwszego wejrzenia.  Pierwszą chustą, którą popełniłam jest entrelak robiony sposobem Intensywnie Kreatywnej, czyli od części szerokiej w dół, do ostatniego kwadratu. Sposób bardzo łatwy, aczkolwiek nie zadowalający dla mnie, gdyż trudno dobrać wielkość chusty, nie ma możliwości jej modyfikowania. Moja chusta, zrobiona z Nako Vals nr 85811, nie wyszła taka jak chciałam. Wydawało mi się, że będzie olbrzymia, tymczasem mogłaby być większa, włóczka mi została, ale już nic nie mogłam na to poradzić. Nako Vals jest włóczką cudną, cieniowaną, choć chusta wyszła troszkę przyciężka.
Tutorial jak opanować ten sposób entrelakowania znajdziecie u Intensywnie Kreatywnej 




drugą chustą entrelakową jest Dianna, zrobiona z Dropsa Delight o przecudnych trochę jesiennych, ale bardzo energetycznych kolorów (włóczka nr 13) i gdyby nie to, że spośród 4 motków trafił mi się jeden koszmarny wręcz- purchle, supełki, kawałki cieniutkie jak niteczka przechodzące w ohydnie grube, nieskręcone fragmenty, gdyby nie to, Drops byłby moim faworytem wśród włóczek. No cóż, będę szukać dalej.
Chustę robiłam innym sposobem, tym razem jest to entrelak robione od dołu, od jednego kwadratu i dodawany w miarę dziergania. Chyba trudniejszy niż ten poprzedni, ale za to można panować nad wykorzystaniem włóczki i ewentualnymi modyfikacjami.
Sposób ten znalazłam na blogu Bajkowe Koronki i tu składam jeszcze raz podziękowania dla autorki- Pani Jolanty, za dobre serce i dodatkowe wyjaśnienia :)
Choć Dianna kosztowała mnie wiele nerwów i zarzekałam się, że nie polubimy się, to dziś- zachwycona efektem, jestem pewna, że nie będzie ostatnią jaką wydziergam :)








3 komentarze:

  1. Obie chusty śliczne.Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne chusty :-) Cudne kolory.
    Ja entrelacowe chusty dziergam od dołu, czyli od pojedynczego kwadratu i bardzo to lubię :-)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Podziwiałam Pani prace i jestem zauroczona . Robię na drutach ,ale tego wzoru jeszcze nie robiłam , a tak mi się bardzo podoba ten entrelack z listkami.... Muszę spróbować

    OdpowiedzUsuń

Miło mi, że zostawiasz swój ślad na moim blogu! Dziękuję za każdy komentarz :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...