Obserwatorzy

czwartek, 29 grudnia 2011

Jak zrobić chustę Gail

zgodnie z obietnicą :)

na początek taki schemat, który mam nadzieję pomoże mniej zorientowanym (takim jak ja) w jaki sposób patrzeć na schematy ze wzorami chusty



taki będzie układ chusty po zrobieniu (przy szarych bokach będzie wykończenie zrobione z Edge Chart)1. Początek
nabieramy 4 oczka i przerabiamy 2 rzędy
następnie zaczynamy rząd 1 schematu- 2 oczka prawe brzegowe, podwójny narzut (narzut z chart1 i narzut z chart2), 2 oczka prawe brzegowe

rzędy parzyste przerabiamy oczka na lewo

rząd 3- 2 oczka prawe brzegowe, narzut, oczko prawe, podwójny narzut, oczko prawe, narzut i znowu 2 oczka prawe brzegowe


w ten sposób przerabiamy cały schemat do rzędu 37

2. Powtórzenia
po przerobieniu 1 raz schematu, wracamy do rzędu 23 i od tego miejsca robimy powtórzenia tyle razy aż chusta będzie miała pożądany przez nas rozmiar

3. Ostatnie powtórzenie
ostatnie powtórzenie przerabiamy tylko do rzędu 35!!!
WAŻNE- w tym powtórzeniu nie robimy już chart2 jako odbicia lustrzanego - nie ma podwójnego narzutu na środku! czyli robimy 1 narzut, w następnym rzędzie narzut, oczko prawe, narzut i tak samo postępujemy aż do rzędu 35

4. Edge Chart
na koniec przechodzimy z rzędu 35 ostatniego powtórzenia do rzędu 5 schematu Edge Chart i przerabiamy do końca, czyli rzędu 19

a tak wygląda efekt końcowy- chusta, którą zrobiłam na prezent świąteczny (druty nr 5, włóczka Angora Ram)


Image and video hosting by TinyPic

6 komentarzy:

  1. Witam,
    Dziekuję za opis. chusta śliczna. Chciałabymn się jednak upewnic. We wszystkich opisach które znalazłam w sieci powiedziano, że po rzędzie 37 powinnam wrócić do rzędu 23 i kontynuować. U Pani w opisie jest inaczej. Powracamy do rzędu 7. Czy dobrze rozumiem?
    Pozdrawiam

    Agnieszka

    OdpowiedzUsuń
  2. uppsss... mój błąd;) faktycznie wracamy do rzędu 23. Bardzo dziękuję za zwrócenie uwagi!!! Zaraz poprawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Droga Pani,

    Fantastycznie i niemal lopatologicznie wylozyla Pani instrukcje wykonania tej chusty wdzieczna jestem za to bardzo, ale jako poczatkujaca uparciucha co to rzuca sie na zbyt gleboka wode nie do konca jednak zajarzylam co mam robic gdy przejde juz caly schemat (do tego miejsca szlo mi az za latwo). Wg instrukcji powinnam wrocic do rzedu 23 i tu mam wielka prosbe i pytanie- co dalej. Wrocilam do 23 rzedu zrobilam tak jak na schemacie pr str chusty nastepnie zrobilam odbicie lustrzane i zostalo mi od groma oczek probowalam poprostu jeszcze raz zrobic pr str schematu i odbicie i dalej mi oczka zostawaly przy czym nie bardzo to potem przypominalo liscie. Przyznaje nie mam pojecia jak to powinno byc. Czy moglaby mi pani Pomoc:)))) i powiedziec co robie nie tak i jak powinno byc. Na blogu maknety widzialam info ze po przerobieniu schematu i odbicia w tym 23 rzedzie powinnam przerabiac same listki bo sa zaznaczone na szaro w schemacie, ale nic szarego to ja na schemacie nie widzialam:(
    Bede bardzo wdzieczna za pomoc.
    Olga- Uparciucha

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam baaardzo proszę o opis wykonania,,....będę wdzięczna...dziękuję...

    OdpowiedzUsuń
  5. Dobra kobieto! Niech cię Bozia wynagrodzi dobrymi ludźmi wokół za ten opis! Dokończę mój szal zwalniając druty i biorą się za tą! Szukałam wieki opisu, który zrozumiem :D Dziękuję!
    Tardis

    OdpowiedzUsuń

Miło mi, że zostawiasz swój ślad na moim blogu! Dziękuję za każdy komentarz :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...